Programma 5 Goed ontsloten en verweven met de regio

Effect en doelindicatoren

Soort
indicator

Behorende bij

Indicator

Effect

Gezond en duurzaam bewegen

Het wandelgebied is met 20% uitgebreid en kwalitatief verbeterd in 2030

De kwaliteit van het fietsnetwerk scoort voldoende, de kwaliteit is gelijk gebleven. De kwaliteit van de voorzieningen gekoppeld aan de routes is gelijk gebleven

Effect

Weert is en blijft goed bereikbaar

>95% woningen bevinden zich binnen een straal van 350 meter van een bushalte / OV-knooppunt

Effect

Een verkeersveilig verkeerssysteem

0-10 verkeersdoden per 100.000 inwoners

Effect

Een prettige leefbare omgeving

Aantal elektrische auto’s per 1000 inwoners

Aantal deelauto’s per 100.000 inwoners gelijk aan het landelijk gemiddelde

Doel

Lopen en fietsen zijn in 2030 de belangrijkste vervoerwijzen

30% meer actieve verplaatsingen binnen de gemeente Weert

25% meer verplaatsingen met de (e-)fiets van en naar Weert vanuit de schil tussen 7 en 15 km vanaf het centrum van Weert in 2030

25% meer toeristisch-recreatieve fietsers en wandelaars in het buitengebied in 2030

Doel

Iedereen heeft in 2030 toegang tot het mobiliteitssysteem, ongeacht fysieke, mentale of economische beperkingen

Alle bushaltes zijn toegankelijk voor mensen met een fysieke of visuele handicap

90% van het trottoir op de hoofdverbindingen voldoet aan onderhoudsniveau A en is obstakelvrij

Per 500 huishouden minimaal één (emissieloze) deelauto beschikbaar

Doel

Weert is in 2030 optimaal verbonden met de steden in de regio, met de fiets, het OV en de auto

Reistijdfactor ten opzichte van de auto naar Roermond, Eindhoven en Venlo is niet meer dan 1,5

Reistijdverlies tussen de A2 en de bedrijventerreinen is maximaal 50%

Vertragingstijd tussen de oprit Weert Noord en knooppunt Leenderheide in de ochtend- en avondspits is maximaal 25%

Doel

Geen ernstige verkeersslachtoffers door toedoen van onveilige infrastructuur (dodelijke afloop of ziekenhuisopname)

Aantal klachten over verkeersveiligheid is afgenomen met 50% in 2030

Aantal verkeersslachtoffers onder fietsers is minimaal 50% minder

Alle wegen voldoen aan de essentiële herkenbaarheidskenmerken voor een duurzaam veilige weginrichting

Doel

Weertenaren ervaren in 2030 minder overlast van gemotoriseerd verkeer en hebben beter toegang tot de groene omgeving

Aantal leveringen aan huis met pakketdiensten is verminderd met 50% in 2030

Geen leveringen in de Weerter binnenstad in 2030 met dieselvoertuigen

10% minder geparkeerde voertuigen in woonwijken in 2030

Aantal toeristisch recreatieve fietsers en wandelaars in het buitengebied is met 25% toegenomen in 2030

Deze pagina is gebouwd op 09/28/2022 14:10:47 met de export van 09/28/2022 14:03:14