Programma 6 Bestuur en burgerzaken

Welke doelen en resultaten stellen we voor 2023 op weg naar 2030?

Effect

Doel

Resultaat

Interne en externe dienstverlening met optimaal gebruik van de digitale mogelijkheden

Inspelen op de wettelijke veranderingen en het gewenste niveau van (digitale) dienstverlening 

Gemeente heeft actief alle wettelijke veranderingen doorgevoerd

Hogere tevredenheid bij klanten voor de balie, telefonie en digitaal loket (inwoners, bedrijven en instellingen) over onze publieke dienstverlening ten opzichte van 2022

De klanttevredenheid is hoger vergeleken met de landelijke benchmark cijfers van de monitor Dienstverlening van de NVVB

Toekomstbestendige dienstverlening vanuit Publiekszaken

Zorgen voor persoonlijkere, betrouwbare, toegankelijkere en efficiëntere dienstverlening van deze en toekomstige tijd

Fraudepreventie en integrale aanpak op gegevens- en adreskwaliteit zodat deze verbetert ten opzichte van 2022

Inwoners weerbaar maken tegen diverse vormen van criminaliteit, waaronder: ondermijning, mensenhandel en digitale criminaliteit

Vergroten van de zelfredzaamheid van inwoners

Cursussen en trainingen zijn gegeven waarin inwoners worden gestimuleerd om elkaar te helpen

Voorlichting aan specifieke doelgroepen

Een autonome, zelf- en samenredzame samenleving

Meer doelgroepen kunnen zelf keuzes/beslissingen maken op basis van de informatie

Meer van de beschikbare informatie is in klare taal geschreven tov 2022

Vergroten van het vertrouwen van de doelgroepen in het handelen van (lokale) overheid

Alle beschikbare informatie is actueel

Inwoners en gemeente werken optimaal samen voor een toekomstbestendige stad

Meer verschillende Weertenaren kunnen meedoen

Resultaten worden eind 2022 opgesteld

Er is meer draagvlak voor plannen

Resultaten worden eind 2022 opgesteld

De kwaliteit van plannen, beleid en projecten wordt beter door de input van inwoners.

Resultaten worden eind 2022 opgesteld

Deze pagina is gebouwd op 09/28/2022 14:10:47 met de export van 09/28/2022 14:03:14